Πέστο Λιαστής Ντομάτας/Sun Dried Tomato Pesto


For English, scroll down

Νομίζω πως μπορώ πια να το πω με βεβαιότητα, δεν έχουμε οργανωθεί ακόμη. Όσο και να προσπαθούμε να έχουμε ένα πρόγραμμα, χρονοδιάγραμμα να το πω στις αναρτήσεις, όλο κάτι συμβαίνει και το πρόγραμμα πάει περίπατο. Αυτή η ανάρτηση για παράδειγμα έπρεπε να έχει μπει εδώ και αρκετό καιρό γιατί έχουν άλλες σειρά τώρα αλλά...τέλος πάντων...
Μπορεί να μην έχω λοιπόν οργανωθεί μπλογκικώς αλλά ως μαγείρισσα έχω οργανωθεί αρκετά. 'Εφτιαξα τις σάλτσες μου ντομάτας, τα κολοκύθια μου, τα πέστο μου, τα σκόρδα μου τουρσί και άλλα που θα δείξω προσεχώς. Έκανα λοιπόν και πέστο λιαστής ντομάτας για πρώτη φορά και ενθουσίασε αρκετούς γνωστούς και φίλους από κοντά και από μακρυά 😉
Το ταίριαξα με κριτσινάκια καρότου από το βιβλίο "Ψωμιά και ζύμες" της Κικής από τη Μικρή Κουζίνα. Ελαφριά και αφράτα ότι πρέπει για την έντονη γεύση του πέστο.
Η αρχική συνταγή είναι από το βιβλίο Delicious Gifts της Jess McCloskey.



Πέστο Λιαστής Ντομάτας

Print Friendly and PDF
Ένα ιδιαίτερο πέστο με έντονη γεύση που μπορεί να φαγωθεί όπως ειναι αλλά μπορεί και μπει σε σούπες και διάφορες μακαρονάδες.
για ένα βαζάκι των 200-250 γρ
Συστατικά:
  • 70 γρ λιαστές ντομάτες
  • 2 σκελίδες σκόρδο
  • 20 γρ φύλλα φρέσκου βασιλικού
  • 2 κ.σ. νερό
  • 6 κ.σ. ελαιόλαδο
  • 50 γρ καρυδόψιχα
  • 1/4 κ.γ. πιπέρι
  • 1/2 κ.γ. χοντρό αλάτι
ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ:
  1. Βάζουμε όλα τα υλικά εκτός από το ελαιόλαδο σε ένα μπλεντεράκι. Τα χτυπάμε ελαφρά.
  2. Προσθέτουμε το λάδι και συνεχίζουμε το χτύπημα μέχρι να έχουμε την υφή που χρειάζεται.
  3. Βάζουμε το πέστο σε ένα αποστειρωμένο βάζο.
  4.  Διατηρείται σε δροσερό και σκοτεινό μέρος μέχρι ένα χρόνο περίπου.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Μπορουμε να προσθέσουμε και 1/3 της κούπας παρμεζάνα στο πέστο μας.

Αντί για καρύδια μπορούμε να βάλουμε και άλλους ξηρούς καρπούς όπως αμύγδαλα, κάσιους και κουκουνάρια.

Για να αποστειρώσω τα βάζα, τα βάζω πλυμένα στο φούρνο, στον αέρα, στους 150β για 15 λεπτά.




I believe I can declare with certainty we are not yet well organized. As much as we try to have a schedule for our posts, something always happens and the plans don't work out. Today's post for example was planned earlier in the month, yet one thing led to another and it just didn't happen on time, although other posts were in order...anyway...
During this time I made tomato sauce, zucchini, pesto, pickled garlic and more, which will be posted in the near future. This sun dried tomato pesto that I made for the first time for a gathering received many thumbs up by several friends from near and far 😉
I accompanied it with carrot bread sticks, following a recipe from the book "Bread and Dough", authored by my friend Kiki from "Μικρή Κουζίνα"


Sun Dried Tomato Pesto

Print Friendly and PDF
This is a different pesto with intense flavor, that may be consumed as is, or may be added to soups and various pasta dishes.
Yield: one 6-8 oz jar
INGREDIENTS:
  • 2 1/3 oz dried tomatoes
  • 2 garlic cloves
  • 2/3 oz fresh basil leaves
  • 2 Tbsps water
  • 6 Tbsps olive oil
  • 1 2/3 oz ground walnuts
  • 1/4 tsp pepper
  • 1/2 tsp coarse salt
INSTRUCTIONS:
  1. Turn all ingredients but olive oil into a mini blender and blend.
  2. Add olive oil and continue blending until smooth.
  3. Transfer pesto to sterilized jar.
  4. Keep in a cool, dark place for approximately one year.

NOTES
We can add 1/3 cup grated parmesan to our pesto.

Instead of walnuts, we can use almonds, cashews or pine nuts.

In order to sterilize jars, I wash and put them in the oven, at 300F, for 15 min


12 σχόλια:

  1. Καλημέρα κορίτσια! Επιτέλους τα κατάφερα κι εγώ να είμαι εδώ γιατί κι εμένα το πρόγραμμά μου πάει πολύ συχνά περίπατο.
    Το πέστο σας είναι τέλειο και πολύ μα πολύ λαχταριστό. Λατρεύω τις λιαστές ντομάτες και γίνεται φανταστική νοστιμιά!!! Αλλά και με τα κριτσίνια ταιριάζει απίστευτα.
    Την καλημέρα μου και την αγάπη μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε Κική μου. Άστα, τα προγράμματα μας πάνε περίπατο αυτές τις μέρες. Που θα πάει θα στρώσουμε :)

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραίο το πέστο λιαστής ντομάτας, ιδιαίτερο , έντονο φαντάζομαι σε γεύση, αλλά ένα πολύ καλό συνοδευτικό με κριτσίνα σπιτικά και όχι μόνο!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έντονο πράγματι αλλά πολύ γευστικό Μάρα μου. Και τα κριτσίνια, όνειρο!! Ευχαριστούμε!

      Διαγραφή
  3. Είναι τέλειο ορεκτικό.Πικάντικο τόσο όσο, μου άρεσε πολυ ;)
    Με τα κριτσίνια μπορω να το φάω όλο.

    Οι φωτογραφίες τέλειες!!!

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ φιλενάδα! Και τα κριτσινάκια ε; Φανταστικά.
      Φιλάκια :)

      Διαγραφή
  4. Ωραία πρόταση Μαρία μου :)
    Και νομίζω ότι το πέστο θα είναι πολύ νόστιμο και με μια μακαρονάδα :)
    Τι ωραία που έχεις κάνει τόσα πολλά καλούδια! Σούπερ οργανωμένη σε βρίσκω!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι οι γιαγιάδες Ερμιόνη μου χιχιχι!!!
      Η αλήθεια είναι ότι όταν υπάρχει ο ελεύθερος χρόνος, είναι ευχαρίστηση αυτά τα μαγειρέματα. Όσο δεν περπατάει η μπέμπα :)

      Διαγραφή
  5. Αυτός ο καιρός είναι για τις χειμωνιάτικες ετοιμασίες της κουζίνας για το χειμώνα και παίρνουν αρκετό χρόνο Μαρία. Το πεστο σου πικάντικο ότι πρέπει για να μας ανοίξει την όρεξη, όχι ότι δεν έχουμε αλλά λέμε έτσι για να έχουμε δικαιολογία να τρώμε .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μου αρέσουν όλα τα πέστο, αλλά της λιαστής ντομάτας περισσότερο απ'όλα! Τέλεια είναι, φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή